Krigsskadan

Söndag kväll vid 21 tiden blev jag sugen på popcorn, hoppade upp på köksbänken tog ut popcornen ur köksluckan, trodde jag stängde köksluckan men tydligen inte helt så den for upp och jag fick järnhandtaget som är riktigt kantigt rätt i ögonbrynet. Jag blev arg på mig själv för jag kände mig så klantig sedan kändes det som jag ville börja gråta fast jag inte upplevde att det gjorde ont... Kände på kinden och såg att det kom massa blod, jag kollade mig i spegeln och såg ett rejält hack under vänster ögonbryn. Shit, vad gör jag nu? Jag tog bild på det och skickade i vår familjechatt på facebook och mamma ringde upp på facetime och styrde upp hur jag skulle göra stripes av plåster.
 
Jag försökte göra stripes men det blödde oerhört mycket. När jag skulle sätta på plåsterremsorna kände jag att jag blev helt svettig, varm och illamående. Jag är inte ens blodrädd och tyckte inte det var så farligt men kroppen reagerade kraftigt. Jag står framåtlutad med händerna på knäna och hör mamma från facetime "du svimmar väl inte nu?? då kan ingen göra något då är du ju själv". Jag tänkte bara "håll truten jag försöker överleva här" men kunde inte säga någonting. Efter många om och men fick jag dit stripsen och det såg förjävligt ut, men mamma var nöjd och tyckte de såg bra ut så jag litade på henne 😅 Läkaren dagen efter på vårdcentralen sa att jag hade lyckats tejpa ihop det väldigt bra och han var riktigt imponerad, jag sa nöjd att det var mamma som instruerat mig 😁
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmaolssn.blogg.se

Allt ifrån träning, kost och hälsa till resor och vardagen i övrigt!

RSS 2.0