Återhämtnings-milen

Vaknade upp vid 7.30, klarblå himmel, vindstilla och sol. Perfekt får en återhämntningsjogg, tänkte jag och begav mig ut innan frukosten. Väl ute kändes det riktigt bra och det kändes lätt. Jag tänkte att jag springer milen men när jag närmade mig milen tänkte jag att jag kanske för första gången i mitt liv ska testa på att springa 20 km då jag anmält mig till Göteborgsvarvet utan att ha sprungit mer än 10 km.. Sagt och gjort, det blev 20 härliga km på morgonen i perfekt väder. Det kändes lätt och skönt fram till sista 4 km då jag började känna i benhinnorna. Jag trampade på och klarade 20 km på 1 h 39 min 32 sek (4:58 fart) och blev riktigt nöjd. Målet inför Göteborgsvarvet är att komma under 1,40 h vilket inte känns helt omöjligt. 💪
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmaolssn.blogg.se

Allt ifrån träning, kost och hälsa till resor och vardagen i övrigt!

RSS 2.0